2012. október 25., csütörtök

Happy Csillaween :)

   Bár odakint még vaksötét van, én már a billentyűzetet koptatom. :) A téma, ami ide ültetett az nem más, mint, hogy tegnap óta megkezdődött a halloween-őrület. :) Akármerre megyek nagy, nehéz, sárga halomban várják a sütőtökök, hogy valaki haza vigye őket és kicsinosítsa. Csupán arra az egy napra... Felmerült bennem a kérdés, hogy miért? Mi a funkciója ennek az ünnepnek hazánkban? Régen teljesen másról szólt. Ez nem itthon ünnep, hanem az angolszász országokban. Nálunk ezen a napon ugyan szokás a halottainkról való megemlékezés. De nem ilyen formában. Nincs "Trick or treat!", sem "Jack O' Lantern"... (Az elmúlt évek folyamán azért ez megváltozott, de hagyományosan nincs.) Mi csak kisétálunk a temetőbe, és gyújtunk egy mécsest az eltávozott szeretteink emlékére. 

   Mindezektől függetlenül szeretem az ünneplésnek ezt a módját, fajtáját. :) Az a sok vicces faragás, azok a fények... A Hangulat! A beöltözött kisgyerekek, aki viccesebbnél-viccesebb, és ötletesebbnél-ötletesebb jelmezekbe bújnak, és járnak házról-házra. Mindig megmosolyogtat. A sok díszítés... Van egy hangulata, és jó kedvem lesz tőle. Csak szeretem. Az összes ünnep közül talán ezt a legjobban. Szeretek narancssárga-fekete sütiket sütni (nagy kedvenc nálunk a cupcake), és narancs-fekete gyertyákat gyújtani, végigsétálni az utcákon, és nézni a lámpásokat, a meleg szobában sült tököt majszolni. Ilyenkor minden olyan nyugodt és békés. :) 

   Tegnap csináltam pár képet a tökvásár végéről, már alig-alig maradt díszíteni való... És lámpásokat is sikerült elcsípnem. :) Kedvet kaptam én is. Majd kiderül, hogy nálam készül-e lámpás, még nem tudom, minden idő- és munka függő. Tegnap előtt volt szerencsém egy igazi, tipikus őszi időt elkapni, miközben mentem haza. Minden ködös volt, és a fák ágáról csöpögött a víz... Valahogy mégis szeretem, ez is hozzá tartozik az őszhöz. :) Mindemellett tegnap megnéztem a Diótörőt a Szegedi Színházban (a nagyban, nem a kicsiben). Fotós főpróba volt. És bár egyetlen képet sem lőttem, a gépet ugyan vittem, hogy ha megkérdezik, fel tudjam mutatni. Nagyon jó volt, csodálatos, fantasztikus. A díszletek, a jelmezek, az előadás, a színészi játék... Imádom a balettet. És a színházat. Meg a jó mozit. Hogy jól megfogalmazzam: az "ilyen jellegű" kikapcsolódás igényesebb, színvonalasabb módját, formáját. :)  Élvezzük a hét utolsó munkanapját, kellemes pihenést mindenkinek! :)

1-3. Azok a bizonyos lámpásnak valók :)
4-5. Az elkészült művek :)
6. Reggeliznek a "gyerekek" :) Hogy én mennyire imádom Őket... <3
7-8. Őszi utcakép
9. A diótörő
10. Happy Halloween!!! (Csillaween :D)















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.