2012. november 5., hétfő

A fahéjas-mézes almával töltött alma és a hosszú héátvége

Remélem mindenkinek csodásan telt a hosszú hétvége. :) Nem felejtettem el a finomságot, amit ígértem, csak nem volt időm, mert pénteken délután felmentünk Pestre, hirtelen felindulásból. :) Intézkedtünk. :) Képek arról majd később, addig viszont pár a hosszú hétvégéről:

1. a Kedvesemnek készíttettem egy követ,  mi más lehetne rajta természetesen, mint egy "Farkas"? :)
2-4. a reggelim készítésének folyamatai
5. Arthur is kapott egy kis ananászt, milyen boldog tőle :)
6-9. Ahogy ígértem, a finomság, a fahéjas-mézes almával töltött alma :) 

És a receptje :)

Fahéjas-mézes almával töltött alma :)

Egy almának levágod a "kalapját" (tetejét), kivágod a csumáját, majd kivágod az alma belsejét. Belereszeled/apróra vágva beleteszed egy tálba, majd összekevered mézzel és fahéjjal. Ízlés szerint darált, durvára aprított mogyorót, mandulát, diót is lehet bele tenni, esetleg pár szem mazsolát, ki hogy szereti. :) Én egyenként szoktam lereszelni a belsejét és azt töltöm vissza az almába, mert így nem rakok sem többet, sem kevesebbet, mint ami bele való. :) Ezt követően kis kocka margarinokat teszek a fahéjas alma tetejére, mielőtt visszakerülne az alma sapkája, és közéjük is dobok pár kockával, ettől nagyon finom íze lesz, és jó puha is. :) A legvégén visszakerülnek a kalapok az almákra, majd mézet teszek még rá, ízlés szerint, kinek mennyi esik jól, nem kötelező. Végül alufólia alatt beteszem a sütőbe, 120 fokon 40 percig párolódnak, majd leveszem a fóliát és további 45-60 percig időznek még a sütőben, amíg kellően meg nem puhulnak. Jó étvágyat hozzá Mindenkinek! :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.