2013. február 16., szombat

Önvizsgálat

   Éppen a tegnap belinkelt Adele számot hallgatom. És elmélkedek. Szeretek melankólikus, szomorkás, elgondolkodtató, megindító számokra önvizsgálatot tartani. Mert szerintem igen is szükség van rá, akár bevalljuk, akár nem. A legtökéletesebb élet sem zökkenőmentes, a legboldogabb pár-, társas-, és családi kapcsolatban is előfordulnak összezörrenések, nézetkülönbségek, veszekedések. De ezeken is túl kell lendülni. 
   Én akkor szoktam önvizsgálatot tartani, ha úgy érzem: nem megfelelő módon cselekedtem, esetleg hirtelen voltam valakivel, vagy csak, ha nem kedvező híreket kapok. Bár azt ígértem, ide csak pozitív dolgokat fogok írni, a maga, kissé groteszk módján ez is az. Felvállalom, hogy nem csupa csoda, móka és kacagás az én életem sem. Ugyanolyan esendő ember vagyok, mint bárki más.
   És felvállalom, talán ezzel erőt adva másoknak, hogy lássák: le lehet győzni mindent. Igyekszem holnapra ezt is magam mögött hagyni, ahogy már említettem korábban. :) De néha jó átgondolni, hányadán is állunk önmagunkkal, másokkal, a Világgal. És újult erővel nekirugaszkodni a dolgok megoldásának. 
   Az én véleményem szerint ugyanis nem azért kapjuk ezeket a nem éppen pozitív dolgokat az életünkbe, hogy nehezítsék a sorsunkat, vagy hátráltassanak. Minden egyes akadály egy megoldandó feladat, amely során tapasztalunk, jobbá válunk. És mindent meg lehet oldani, csak akarni kell, küzdeni, logikusan, józanul gondolkodni. Nem hirtelenkedni, bepánikolni, csapkodni, kapkodni. Fő a nyugalom, és megfontoltság. Anyukámtól tanultam, hogy "Reggel az ember mindig okosabb."
   És igaza is van... Pihenten, már nyugodtabban, nem az első kétségbeesésünkben minden könnyebbnek látszik, és tisztábbnak. Egy lépéssel közelebb kerülünk a megoldáshoz. Én is ezen vagyok. Átgondolom, miért kapom a próbatételt és megoldom. Jó érzés, hogy már időben felismerem az ilyen-, és hasonló helyzeteket, így nem jutok már el addig, hogy beteg legyek. Minden fizikai tünet mögött egy lelki ok áll. Aki úgy érzi, szüksége van önvizsgálatra, vagy csak gondolkodni szeretne, ne habozzon. Utána minden naposabbnak, színesebbnek fog tűnni, talán még szivárványt is láthattok... :) Sok sikert és csodálatos napot kívánok Mindenkinek! :) 

Macsek  =(^.^)=

Fotó: Farkas Fotó
Smink: Kapus Krisztina





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.