2013. július 24., szerda

Manapság már mindenki...

   ... fotós, modell, újságíró, közléskényszeres. Ez az én meglátásom. De, mivel segítséget kértem az ismerőseimtől, így bővíteném még az általuk elmondottakkal a listát: DJ, okos,  rapper, valamint ugye, mint szembesülünk is vele: mindenkinek nagyon jó a helyesírása...
   Ismételten leszögezem: nem célom senkit megbántani, senkit felbosszantani. Nem célom az igazságtalanság, sem az ítélkezés. Na az aztán végképp nem... Ezek mind az ÉN véleményemet tükrözik, a saját, személyes gondolataimat. Konkrét neveket nem említek meg, igyekszem tekintettel lenni mások jogait illetően. Aki magára ismer mégis, attól elnézést kérek.
   Ami nagyon szemet szúrt nekem az utóbbi időben, hogy mindenki fotós. Bizony. Mindenki, aki vesz egy tükrös gépet. Sokszor az is, aki nem. De ha már csinált egy értékelhető növény fotót (mert állatot elcsípnie még nem sikerült, minden képe bemozdult, vagy értékelhetetlen, mert a cincér olyan gyorsan meglépett, hogy ő csak pislogott), na attól kezdve ő már komoly fotós szakértelemmel bír.
   És ezt követően indul a lavina. Újabbnál-újabb sorozatok látnak napvilágot. Nem gond, ha nem előnyös a fotó. Az sem gond, ha életlen, bemozdult. Ha kiégett. Ha csak simán semmi értéket nem képvisel.  A lényeg, hogy mielőbb fel kell tölteni egy közösségi portálra, hogy mindenki láthassa: ő már fotós. És munkát is vállal. Pénzért. Minimálisért... 
   A fotókidolgozást, mint fogalmat, már kínosan feszengve pötyögtem be... Mit képzelek én magamról? Mindig megfordul a fejemben... Valahogy nekem nem vonzó egy fiatal lány, akiből viaszbabát csinálnak. Nekem nem csinos a "sugárzó" arc. Nem tudok ezeken átlépni valamiért, és lehet, hogy a hiba bennem van emiatt. Mert mindenki más igen. Sőt! Még dicséretáradat is zúdul a képek alá, hogy mennyire csinos, szép, profi munka is. Valamint a modell is tökéletes.
   Amiben kivetnivaló nincs. Ha egy modell igényesen öltözködik, van kisugárzása, és lehetőleg csinos is. (A súly nem akadály, nem korlát és nem feltétel!) Akiről életében már egy ingyenes, gyakorló sorozat is készült, na az a személy modell. Tömegével jönnek le a futószalagról. Továbbra is tartom: ez valószínűleg csak engem zavar. Mert igény van erre a munkára. Kereslet van rá. És addig lesznek ilyen és hasonló fotók, amíg kereslet van. 
   Most, hogy már így is túl hosszúra sikeredett a mondanivalóm, jöjjön az utolsó kettő szösszenet, ami engem zavar: a közléskényszer. Ebből is leginkább a hasonlók: "Szomorú vagyok! :( " , " Na, ma is megérte felkelni! ;( ". Miért jó ezeket kiírni? Oké, megkönnyebbül az illető. Vagy energiát lop a sok "együttérzésből", ami tulajdonképpen sajnálat, és néha rosszindulatú lapítás, kíváncsiskodás. Sajnos, a közölt tény nem pozitív, nem vidám, még értéket sem képvisel. Akkor mi az értelme? Erre még nem sikerült rájönnöm. Ha valaki megfejti, azt szívesen veszem, ha megosztja velem is. :) 
   A mai nap utolsó "vendégei" az újságírók. Félreértés ne essék! Van, akinek a munkásságát tisztelem, becsülöm. És van, akiről fogalmam sincs, mit is keres ott, ahol cikkekhez adja a nevét... Sajnos nagyon kevés a jó, igazán jó, elszánt, tanult újságíró. Azt látom, hogy bárki beszabadulhat és cikket publikálhat. És ez ijesztő. Tényleg ennyire alacsony lenne az igényszint? Hogy bármivel megelégszünk? Csak dobjanak hozzánk valami információ-galacsint? 
   Elvégre s tájékoztatnak a történésekről, az biztos. Az nem mindegy, hogy milyen módon teszik ezt. :) Sajnos olyan emberek is "tollat ragadnak", akik nem tudnak szintén értéket adni. Csak száraz tényeket közölnek, szavakat egymás után rakosgatva. Egyszer, talán eljutunk oda, ahol a könyvek dominálnak majd, és a nyomtatott sajtó, nem a tv butít és a net. Ahol nem a szakbarbárok felé billen a mérleg nyelve, hanem tényleg a hozzáértők lesznek megbecsülve. :) 
   Elnézést, hogy hosszúra sikeredett, de így sem tudtam megfelelően kifejteni, amit szerettem volna, mert sosem lenne vége. Van az a mennyiség, amit már nem olvas el senki, akármennyire elszánt is. :) Legyen csodás napotok!

a Macsek =(^.^)=


   Egy kedvenc klip... Mert nekem vidámságot sugároz, boldogságot, kellemes érzésem lesz tőle. :)




1 megjegyzés:

  1. Sajnos, már az is fotós, aki csak letölti az Instagramot a telefonjára... :D
    Egyetértek amúgy... :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.